loading...
گروه کان
عرفان عیدی بازدید : 18 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹٪ بالغ خواهد گردید[نیازمند منبع].

بررسی‌های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو ۴۰۵ می‌بایست ۳۵ قطعه به کلی تغییر می‌یافت و علاوه بر آن ۸۴ قطعه کاملاً جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعه تزییناتی، طراحی و ساخته می‌شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.

کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو ۴۰۵ تشریفاتی (لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.

یکی از موفق‌ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت، اتومبیل پژو ۴۰۵ می‌باشد. پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می‌باشد.

بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱٪ در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.

از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه 90 میلادی، و فاقد امکانات خودروهای جدیدتر ساخت ایران و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی نمونه فرانسوی این خوردرو: حداکثر توان 100 اسب بخار و حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر (مانند سمندهای LX و سورن) اما نکته قابل ذکر مشخصات فنی نمونه ساخت ایران است: حداکثر توان 97 اسب بخار و حداکثر گشتاور 148 نیوتن متر [نیازمند منبع] و دارا بودن رینگهای 14 اینچی . همچنین ایراد دیگر در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها است. در صورتی که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر سعی بر آنست تا گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند. یعنی اگر از جلو به خودرو نگاه کنیم قسمت درها نسبت به جلوی خودرو باید عریض تر باشد و نیز از قسمت پایین شیشه تا پایین در باید انحنای قابل توجهی باشد و اینگونه باعث میشود تا خوردوهای سواری با طراحی جدیدتر کمی به شکل تخم مرغ درآید و علت آن امنیت بیشتر در هنگام تصادف است. در واقع با این کار نیروی وارد شده در کل نواحی پخش می‌شود و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌شود. این نکته در خودرو های سواری مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو، تویوتا کمری، هیوندای آزرا و حتی در خودرهای ایرانی مانند آوانته، مگان، سمند و تا حدی در پراید قابل مشاهده است.

پژو 405 SLX[ویرایش]

پژو405 اس ال ایکس با استفاده از پشتوانه عملکرد قوی و محبوبیت پژو glx، با تغییراتی در نمای داخلی و خارجی و تغییر عملکرد برخی از بخش های خودرو به بازار عرضه شده است.

پژو405 SLX با موتور 16 سوپاپه TU5[ویرایش]

پژو 405 اس ال ایکس با موتور پر قدرت و کم مصرف TU5 علاوه برداشتن ویژگی های پژو 405، دارای مصرف سوخت کمتری نسبت موتور معمولی آن است. تکنولوژی استفاده شده در موتور 16 سوپاپه باعث می شود با وجود کاهش مصرف سوخت، قوای محرکه و توان خودرو افزایش یابد. حالا می توانید با یک باک بنزین مسافت بیشتری را بپیماییم. لازم به ذکر است با وجود کاهش مصرف سوخت در موتور TU5 حداکثر قدرت آن نسبت به موتور معمولی به میزان 10 درصد افزایش یافته است. گیرباکس استفاده شده در این خودرو دچار تغییراتی نسبت به مدل قبلی خود شده است.اکنون در این خودرو شاهد گیرباکس با کد r2 هستیم.از مزایای این گیرباکس جدید میتوان به سنگین شدن دنده 2 اشاره نمود و هم چنین تغییر ضریب دیفرانسیل که با افزایش همراه بوده است.اما از طرفی دنده های 3 و 4 و 5 دچار افت ضریب نسبت به نمونه قبلی شده است که این مسئله در دنده 4 بیشتر نمایان میشود.به گونه ای که در سرعت های زیر 120 کیلومتر بر ساعت مغلوب موتور xu7 خواهد شد. با این حال این موتر انقدر برتری نسبت به موتور پر مصرف و کم بازده xu7 دارد که هیچ شبهه ای برای خرید ان باقی نمی‌گذارد. شتاب بیشتر نسبت به مدل قبلی،مصرف سوخت بسیار کمتر،استهلاک کمتر،صدای بسیار نرم و دلنشین حتی در دور های بالا،ترمز بهتر نسبت به مدل قبلی،فرمان هیدرولیک بسیار بسیار نرم و ... از جمله برتری های این خودرو نسبت به مدل پیشین خود می باشد. کولر این خودرو همان کولر 206 میباشد که از قدرت خنک کنندگی بالایی بهره میبرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 61
  • بازدید کلی : 277